Branding og identitet

//

Visuel identitet

Fordi et godt indtryk er guld værd

En skarp visuel identitet kan sikre at I skiller jer ud fra jeres konkurrenter, gøre at i bliver husket og signalere kvalitet.

Hvad er en visuel identitet?

En visuel identitet er som navnet antyder den grafiske, repræsentative del af din virksomed. Den visuelle identitet opstår gennem bevidst brug os af farver, former og skrifttyper i et overordnet design.

De kritiske dele af den visuelle identitet er logo, design-elementer, skrifttyper og farver. Summen af alle disse dele udgører din virksomheds visuelle identitet.

Hvorfor er det vigtigt at tænke over den visuelle identitet?
En stærk visuel identitet er en kritisk del af et stærkt brand. En velovervejet og godt implementeret identitet understøtter din virksomhed i dets mål og skiller din virksomhed ud fra dine konkurrenter, giver genkendelsesværdi og udtrykker professionalisme.

Hvad enten du selv vil implementere eller overlader implementeringen til os, så leverer vi altid klare retningslinier, så processen forløber hurtigt og uden problemer.

Vores tilgang til visuel identitet
For os er det vigtigste element i den visuelle identitet at den understøtter virsomheden og er konsistent i sit udtryk. Derfor finder vi inspiration i virksomhedens historie, kultur og produkter/service.

Logo for Aros Tolkene

Logo
Din virksomheds repræsentative symbol. Kan bestå af grafik, tekst eller en kombination af begge.

visuel identitet - design

Design-elementer
Grafiske elementer som benyttes regelmæssig for at forstærke din virksomheds grafiske udtryk.

Skrifttyper
En skrifttype kan kommunikere mere end blot det der står skrevet. Vi vælger skrifttyper der passer til din virksomheds profil.

Farver
Rød er aggressiv og blå er pålidelig. Farver rummer meninger, vi sørger for at din virksomhed rammer den rigtigte tone.