Digital kommunikation

//

Søgemaskineoptimering (SEO)

Højere placering i søgemaskinerne giver din virksomhed en fordel

Opnå konkrete og mærkbare fordele ved at koordinere indholdet på jeres hjemmeside og opretholde søgemaskinernes retningslinjer.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er en proces hvori din hjemmeside og dets indhold for at opnå en højere placering i søgeresultaterne. Man kan generalisere optimeringerne i to overordnede kategorier; interne og eksterne.

Interne optimeringer har at gøre med din hjemmesides struktur, metainformation (det underliggende information i dit indhold), indholds kvalitet (længde, nøgleord, m.fl) og andre egenskaber som du har kontrol over.

I modsætning til interne optimeringer så har du ikke kontrol over eksterne optimeringer. Eksterne optimeringer har at gøre med at bygge links til din hjemmeside og at lede traffik til siden. På trods af at du ikke har kontrol over disse faktorer, er det muligt at påvirke dem – markedsføring, både online og offline, sociale medier, eksterne portalsider, bloggere kan gøre en stor forskel ift. din sides placering.

Hvorfor er søgemaskineoptimering vigtig?
I takt med at hverdagen bliver mere digital, er søgemaskiner som Google og Bing blevet vigtige elementer ift. markedsføring. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at vi søger information online før vi tager en beslutning om de fleste ting. Denne adfærdsændring har medført at en højere placering i søgemaskineresultaterne giver en konkret fordel.

Intern SEO
Vi optimerer dit skriftlige indhold ved at kontrollere at dine tekster har en tilpas længde og at dine fokus-nøgleord er benyttet korrekt. Udover optimeringerne til det skriftlige indhold, sørger vi at det øvrige indhold og struktur opfylder søgemaskinernes standarder.
Ekstern SEO
Når vi optimerer din sides eksterne SEO analyserer vi potentielle kilder der kan bygge links og bringe traffik til din side – sociale medier, portalsider og bloggere. Med udgangspunkt i din virksomheds potentiale og behov, udarbejde en indholdsstrategi for at sikre at i har en konkret plan at følge.